FlyHackers Recrutiment Challenge
Tak programistów rekrutuje FRU.pl

FlyHackers Recruitment Challenge

2 marca br. odbył się finał FlyHackers Recrutiment Challenge – nietypowej akcji rekrutacyjnej przeprowadzonej przez FRU.PL. O organizacji i przebiegu przedsięwzięcia opowiada Krzysztof Węcławowicz, przedstawiciel firmy.

Wielki finał akcji, przeprowadzony w podwarszawskim FlySpocie, to ukoronowanie projektu rozpoczętego w grudniu ubiegłego roku. FlyHackers Recruitment Challenge to konkurs skierowany do programistów, zdecydowanie wychodzący poza klasyczne ramy rekrutacji.

Skąd pomysł na taką akcję?

Jak mówi Krzysztof Węcławowicz, złożyło się na to kilka czynników:

  • Projekt, z którym związana jest rekrutacja, to ogromne przedsięwzięcie, wykorzystujące najnowocześniejszą technologię i jednocześnie skierowane na rynek międzynarodowy. Sami ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego też poszukiwaliśmy najlepszych specjalistów – a jednocześnie ludzi otwartych, gotowych wciąż się rozwijać, pasjonatów. Niecodzienny biznes potrzebuje niestandardowych rozwiązań, dlatego też tak niezwykła i innowacyjna akcja rekrutacyjna to idealny początek.

Na FlyHackers Recruitment Challenge składały się trzy etapy: test umiejętności, rozmowa z managerami projektu oraz finał zorganizowany w tunelu aerodynamicznym.

  • Zdecydowaliśmy się na test z kliku względów. Po pierwsze, w ten sposób mogliśmy szybko i w obiektywny sposób sprawdzić praktyczne umiejętności kandydatów. Test został przeprowadzony dzięki DevSKiller.com. Stworzyliśmy dedykowane zadanie, które pozwoliło na automatyzację weryfikacji kompetencji. Po drugie ważne dla nas było także doświadczenie samych uczestników rekrutacji. System umożliwił także przekazanie wyników kandydatów, dzięki czemu otrzymywali natychmiastowy feedback, którego często brakuje w rekrutacji.O akcji można było dowiedzieć się przede wszystkim w mediach społecznościowych, a promocja opierała się przede wszystkich na video. Jak potwierdza Węcławowicz, ten model sprawdził się i zapewnił dotarcie do właściwych ludzi.
  • Tylko w jednym z serwisów film obejrzało kilkadziesiąt tysięcy ludzi. To oraz nagroda, czyli lot w najszybszym tunelu aerodynamicznym w Europie i perspektywa uczestnictwa w tak niezwykłym i ambitnym projekcie sprawiły, że otrzymaliśmy wiele wartościowych zgłoszeń. Oczywiście, liczył się nie tylko wynik testu – stąd właśnie drugi etap, czyli spotkania. Ostatecznie wyłoniliśmy 20 finalistów, a trzy osoby już dołączyły do naszego zespołu.

Więcej niż employer branding

Niestandardowe akcje rekrutacyjne cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Na takie działania decydują się już nie tylko międzynarodowi giganci. Jak wyjaśnia przedstawiciel FRU.PL, w przypadku FlyHackers Recruitment Challenge chodziło jednak nie tylko o wyróżnienie się na trudnym rynku programistów:

  • W naszym przypadku chodziło też o zapoznanie kandydatów z klimatem naszym sposobem działamy również na innych polach. Chcieliśmy znaleźć ludzi, którzy szukają niesztampowych rozwiązań i są gotowi na codzienne wyzwania. Pozwoliło nam to jednocześnie sprawdzić, jak nasi kandydaci odnajdują się w takich sytuacjach.

Nowy projekt, wiosna 2016

Krzysztof Węcławowicz nie chce na razie zdradzać zbyt wiele na temat nowego projektu. Wdrożenie planowane jest na wiosnę tego roku:

  • Startujemy z globalnym projektem, opartym na naszych dotychczasowych rozwiązaniach i doświadczeniach, który będzie prawdziwą rewolucją na międzynarodowym rynku podróżniczym. Dzięki opracowanym przez nas połączeniom, dostępnym w Polsce jako Smart Connection, chcemy udostępnić przeloty po świecie pozwalające zaoszczędzić nawet 90% standardowej ceny – i to bez martwienia się „czy zdążymy na następny samolot” i przy całkowitej automatyzacji procesu. Ale na razie nie możemy więcej zdradzić…Obserwujcie nas czujnie.

***

FRU.PL to dynamicznie rozwijający się serwis rezerwacji lotów, umożliwiający zakup biletów lotniczych oraz innych usług dla podróżnych. W swojej ofercie serwis proponuje nowoczesne narzędzia do wyszukiwania najdogodniejszych i najtańszych połączeń lotniczych, możliwość rezerwacji biletów ponad 600 tradycyjnych przewoźników, a także tzw. tanich linii lotniczych z całego świata.

IT - Obserwujcie nas czujnie!

4 Responses

  1. Joanna

    Świetnie, że firmy coraz częściej podchodzą poważnie do kwestii Employer Brandingu, bez którego obecnie poważne firmy właściwie nie mogą liczyć na najlepszych specjalistów. Dlatego właśnie od kilku lat skupiamy się organizowaniu hackathonów, z których korzyść w takim stopniu czerpią programiści (i inni pracownicy IT) jak i firmy i organizacje. Ci pierwsi znajdują pracę i/lub partnerów biznesowych, a ci drudzy pozyskują proaktywnych i innowacyjnych pracowników. Układ WIN-WIN 🙂

  2. Joanna

    Bardzo fajny sposób rekrutacji, aż chce się rzucić robotę i brać udział w czymś takim 🙂
    Czy jednak można w ten sposób rekrutować tylko programistów?

    1. Alex

      Jasne, że nie. Hackathon nie musi polegać wyłącznie na programowaniu. Zadaniem konkursowym może być choćby rozwiązanie jakiegoś problemu, zaproponowanie jakiegoś pomysłu – to mogą być nawet czysto teoretyczne rzeczy jeszcze nie napisane/wdrożone/zaimplementowane. Na dobrą sprawę hackathon możesz stworzyć rekrutując na stanowisko np. specjalisty ds. rozwoju produktu, project managera, nawet sales managera. Po prostu muszą oni rozwiązać jakiś problem.

      1. Iza

        Dokładnie. Pierwszym etapem hackathonu jest często nadesłanie do organizatorów jakiegoś zadania (może być różne).
        Dopiero w etapach kolejnych, kiedy wyłaniane są najlepsze zespoły, dochodzi do zaproszenia na stacjonarną rywalizację.
        Np. na Fortum Hackathon (https://challengerocket.com/pl/fortum) należało przesłać rozwiązanie jednego z 3 zadań i wcale nie musiał to być kawałek działającego kodu (zespoły przesyłały nawet propozycje opisowe w dokumencie PDF i w formie prezentacji).

Leave a Reply